TwitterFacebookInstagram  |  Logga in  |  Ge en gåva  |  Insamling  |  English

Hitta till förbundet

Med bil

Från Stockholms innerstad/Essingeleden

Kommer man från Stockholms innerstad/Essingeleden kör man E4:an norrut mot Uppsala. Sedan tar man av till höger vid skylten Norrtälje (E18) och följer Bergshamraleden österut. Därefter tar man första avtagsvägen till höger som är skyltad Bergshamra (södra sidan). Barks väg ligger omedelbart till vänster när man kommer upp från motorleden. Kör så långt det går till sista vändplatsen. Barks väg 14 och Prostatacancerförbundets kansli ligger något längre fram på höger sida mitt emot parkeringen (i samma lokal som Mun- & Halscancerförbundet).

Från Norrtäljevägen

Kommer man från Norrtäljevägen (E18) åker man Bergshamraleden mot E4:an och tar av mot Bergshamra (norra sidan). Därefter tar man till vänster över bron som går över motorleden. Barks väg ligger sedan omedelbart till vänster när man kommit över bron. Kör så långt det går till sista vändplatsen. Barks väg 14 och Prostatacancerförbundets kansli ligger något längre fram på höger sida mitt emot parkeringen (i samma lokal som Mun- & Halscancerförbundet).

Parkering

Mitt emot Prostatacancerförbundets kansli finns en parkeringsplats, nummer 36, som delas med Mun- och halscancerförbundet. Om besöksplatsen är upptagen finns det andra parkeringsmöjligheter i närheten. Karta över parkeringsplatser

Från Arlanda

Arlanda Express

Ta snabbtåget Arlanda Express till Stockholm Central. Där tar du tunnelbanans röda linje från T-centralen mot Mörby Centrum och kliver av i Bergshamra (se nedan).

Pendeltåg

Ett billigare alternativ till Arlanda Express är att ta pendeltåget mot Stockholm Central. Du har sedan två möjligheter:

Alternativ 1: Ta pendeltåget till Stockholm Central. Där tar du tunnelbanans röda linje från T-centralen mot Mörby Centrum och kliver av i Bergshamra (se nedan).

Alternativ 2: Eller så kliver du av pendeltåget i Helenelund och tar buss 178 mot Mörby Station och kliver av vid hållplatsen Bergshamra Bro. Därefter går du upp genom passagen vid If-huset och till vänster längs med huset och förbi If:s huvudentré. Till höger om dig mitt emot parkeringen ligger Barks väg 14 och Prostatacancerförbundets kansli (i samma lokal som Mun- & Halscancerförbundet).

Från stockholm city

Tunnelbana från T-centralen

Ta tunnelbanans röda linje från T-centralen mot Mörby Centrum. Kliv av vid Bergshamra och gå upp vid utgång Bergshamra södra (mot Gamla vägen). När du kommer ut från tunnelbanestationen har du en ICA-butik framför dig. Gå till höger på gångvägen förbi returstationen, håll högersväng vid korsningen i riktning mot Barks väg. Ta sedan vänster mot det stora If-kontoret. Innan parkeringen, till vänster om gångvägen ligger Barks väg 14 och Prostatacancerförbundets kansli (i samma lokal som Mun- & Halscancerförbundet).

SL reseplanerare

Behöver du hitta exakta tider och avgångar? För att komma till SL reseplanerare klicka här

• Stöd kampen mot prostatacancer